مدیریت ارتباط با مشتری 12ص
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت
تعداد صفحات: 12
مدیریت ارتباط با مشتری
ضرورت بهرهگیری گسترده از فناوری اطلاعات، سازمانها را ملزم می سازد تا برای آگاهی از نیازهای مشتریان و بهبود کیفیت خدمات و تولیدات خود به دانش فنی، مهارتها و تخصصهای لازم مجهز شوند.
ضرورت بهرهگیری گسترده از فناوری اطلاعات، سازمانها را ملزم می سازد تا برای آگاهی از نیازهای مشتریان و بهبود کیفیت خدمات و تولیدات خود به دانش فنی، مهارتها و تخصصهای لازم مجهز شوند. از همین رو در طول دهه ۹۰، فرآیندهای تعاملی مدیریت مشتری مبتنی بر فناوریاطلاعات،که درارتباط با مشتری است، مجدداً مورد بررسی و مطالعه قرار گرفت و این موضوع که امروزه ”مدیریت ارتباط با مشتری“ نامیده میشود، بهعنوان یک ضرورت اساسی در عرصه فعالیت های اقتصادی مطرح گردیده است. ”مدیریت ارتباط با مشتری“ شامل مجموعه ای از فعالیتها است که سبب ارتقاء زنجیره ارزش یک سازمان میگردد. زنجیره ارزش در برگیرنده عواملیمانند: صرفهجوئی در هزینه تولید کالا، بهبود کیفیت آن، سرعت، حساسیت و انعطاف پذیری فرآیند کار، افزایش مهارت کارکنان و قابلیت پایداری و دوام تولیدات است که هر سازمان برای کسب رضایت مشتریانش از آن بهره میگیرد. ازآنجا که لازمه پیشتازبودن در فعالیتهای اقتصادی کسبوارائه "ایدهنو" است کاربردمثبت”مدیریتارتباطبا مشتری“ درفعالیتهای اقتصادی اهمیت مییابد. اینمقوله از دیدگاه مشتری افزایش حساسیت تولیدکننده نسبت به نیاز مشتری و بهبودکیفیت تولیدات تلقی میگردد. در ضمن ”مدیریت ارتباط با مشتری“ با تأکید بر کنترل و کاهش هزینه ها و افزایش بهرهوری، زنجیره ارزش را تقویت میکند و سیاستها و روشهای اداری شرکت را برای مشتری شفاف میسازد. به بیان دیگر ”مدیریت ارتباط با مشتری“ شامل کلیه گامهایی است که یک سازمان برای ایجاد و تثبیت ارتباطات سودمند با مشتری برمیدارد و در چارچوب کار گروهی برای تحقق اطمینان و جلب رضایت مشتری تعریف میشود. اینگونه فعالیتها معمولا تحتعنوان فروش، بازاریابیوخدمات تخصصی انجام می پذیرند. اهمیت مقوله ”مدیریت ارتباط با مشتری“ از آنجا ناشی میشود که برای هر مؤسسهای حفظ مشتریان قبلی نسبت به جلب مشتریان جدید از اولویت بیشتری برخوردار است. براساس بررسی به عمل آمده از ۲۰۰۰ نفر در یک مرکز تجاری بزرگبهنام ”مرسر“، ۶۶% ازپاسخگویان براینباور بودند که برقراریوحفظ ارتباط بامشتری،بزرگترین عامل موفقیت هر سازمان در رقابتهای اقتصادی است. در ضمن برنامه مؤثر ارتباط با مشتری به بهبود رضایت مشتری، رشد بیشتر درآمد سازمان و افزایش قدرت رقابت آن و بازگشت سریع تر سرمایه منجر خواهد شد. بدیهی است نیل به این هدف، منوط به فعالیت گروهی درسازمان است. جهت نیل به این هدف فرآیندهای ”مدیریت ارتباط با مشتری“، سیستمی را ایجاد مینماید که برای به حداکثر رساندن بازده سازمان، افراد در قالب یک تیم به گونه ای کار می کنند که منابع بهینه سازی روند تولید به خوبی کنترل شده و مورد استفاده قرار می گیرد. در این راستا کارشناسان فناوری اطلاعات بر این موضوع تاکید دارند که کار تیمی در کارآیی سازمان و تثبیت استانداردها و بهبود کیفیت در سرتاسر سازمان سهم بسزایی دارد. زیرا کار تیمی موجب حل سریع مشکلات مشتریان می شود و رضایت عمیق آنان را به ارمغان میآورد. افزون بر این دستاورد"مدیریتارتباط با مشتری" به بهبود ارائه خدماتبه مشتری، افزایش ارتباطاتباآنان،کاهش هزینههای توزیع و توجیه بهرهگیری ازامکانات پیشرفته جهت حضور مستمردرعرصه فعالیتهایاقتصادیمانندتجارتالکترونیکی کمک می نماید. به همین دلیل امروزه بسیاری از سازمانهای دست اندر کار در فعالیت های اقتصادی بین المللی برای پیشبرد برنامه تغییر و دگرگونی در کسب و کارشان از ”مدیریتارتباط با مشتری“ بهره می گیرند و به این نکته اذعان دارند که ”مدیریت ارتباط با مشتری“ برای راهبرد حفظ مشتری مورد استفاده قرار میگیرد. از سوی دیگر عصر اطلاعات به انقلاب در دانش منجر شده است و سازمانهای اقتصادی فعال در سطح جهان برای دستیابی به آخرین دستاوردهای علمی به خوبی دریافته اند که چگونه از پایگاه اطلاعات کامپیوتری، کتابخانه ها، آرشیوها و مراکز اطلاعرسانی و در کل از دانش موجود حداکثر بهره را بگیرند. بررسیهای آماری نشان میدهد که رمزموفقیت سازمانهای پیشتاز درعرصه فعالیت های اقتصادی در توان فکری، استراتژی صحیح، حفظ اسرار تجاری، آگاهی به لیست و نیازهای مشتریان خود و ارتقاء دانش کارکنان آن سازمان نهفته است. از آنجا که در این مقطع تاریخی تکنولوژی به صورت نرم افزار تعاملی، در حال تغییر شیوه اداره و برخورد با مشتریان است. در این راستا فرآیندها و روشهای نوین و تربیت افراد برخوردار از مهارتهای جدید در حال دگرگونی است و مجموعه های اطلاعات فردی به مبانی و اساس دانش جمعی تبدیل میشوند. کسب این مبانی دانش و ثبت اطلاعات به گونهای که دسترسی به آن آسان و قابل بازیابی باشد، چالشی مهم برای این قرن محسوب میشود. بنابراین می توان نتیجه گرفت اگر ”مدیریت ارتباط با مشتری“ به درستی اجرا گردد، می تواند به مدیریت آگاهانه بیانجامد، که به نوبه خود به افزایش درآمد سازمانها از طریق بهره گیری از اطلاعات و تقویت دانش سازمانی در جهت تخصیص آسان منابع و یافتن بهترین راه حلها و متناسب سازی سریع آنها با نیازهای مشتریان منجر می گردد. و به تبع این موضوع توسعه و به کارگیری ”مدیریت دانش“ مناسب و یک سیستم مدیریت مؤثر برای به دست آوردن سرمایه فکری برای سازمان و گسترش کار تیمی، کاهش بار کار فردی و ارتقاء کارائی فعالیتهای اقتصادی را در پی داشته باشد. بدون شک همگام با "مدیریت ارتباط با مشتری" باید به اهمیت موضوع مدیریت برخوردار از دانش در سازمان نیز توجه نمود، طراحی، به کارگیری و اجرای ”مدیریت ارتباط با مشتری“ نیازمند سرمایه گذاری قابل توجه در وقت و منابع مختلف است. این امر مستلزم تعهد بلند مدت مدیریت اجرایی سازمان، درک تاثیر آن بر روی کسب و کار از طریق تغییر فرآیندها و تمایل به بهرهبرداری از فنـاوری جدیـد برای بهبـود کار است. از این رو، یک عامل مهم مـوفقیت برای مدیریت اجرایی سازمان، درک ضرورت گزارش گیری جهت انعکاس نتایـج فرآیندهای جدید مدیریت کسب و کار است. افزون بر این پیوند ”مدیریت دانش“ و ”مدیریت ارتباط با مشتری“ بهوجود آورنده یک مفهوم منطقی است. برخی ازمدیران ارشد معتقدند که دانش ابزار کسب قدرت و موفقیت در کار است با وجود این برای حـرکت به سوی اجرای استراتژی های تقویت کننده و توسعه دانش خود تمایل چندانی نشان نمیدهند. اما باید به این نکته انکارناپذیر توجه نمود که به هنگام بهره مند شدن افراد یک سازمان از دانش و موفقیت سایر فعالان امور اقتصادی، در واقع افراد تأثیرپذیر فراتر از چارچوب فکری خود دستاورد داشتهاند. در نتیجه این تأثیرپذیری فکری، آنها را به تبادل دانسته های خود با دیگران تشویق می کند و بدون شک این دسته از سازمانها که به گونهای اثر;بخش به خلق و ارائه دانش و به کارگیری آن در جهت افزایش کیفی خدمات و تولیدات و جلب رضایت مشتری میپردازند، در زمره سازمانهای پیشتاز در عرصه فعالیت رقابتی خواهند بود.
سایر محصولات :
مدیریت ارتباط با مشتری 12ص
مدیریت ارتباط با مشتری...
مدیریت 20 صمدیریت 20 ص...
مدیر اسلامی کیست و مدیریت اسلامی چیست 9صمدیر اسلامی کیست و...
مدیریت و ارتباطات سازمانی 25 wمدیریت و ارتباطات سازمانی 25...
دانلود رام رسمی فایل فلش فارسی گلکسی اس 5 سامسونگ نسخه SM_G900F آپدیت اندروید 6.0.1 مارشمالو برای Galaxy S5دانلود رام رسمی...
مدیریت منابع انسانی در سازمانهای تحقیق و توسعه 20 صمدیریت منابع انسانی...
مدیریت مشارکتیمدیریت مشارکتی...
کارت ویزیت نمایشگاه ماشینکارت ویزیت نمایشگاه ماشین...
مدیریت مالی 10صمدیریت مالی 10ص...
مدیریت کارآفرینی و کارآفرینی در عصر ارتباطات و اطلاعات 27 صمدیریت کارآفرینی و...
مدیریت علمی 12 صمدیریت علمی 12 ص...
مدیریت سازمان 2مدیریت سازمان 2...
مدیریت سازمان 1مدیریت سازمان 1...
مدیریت روابط انسانیمدیریت روابط انسانی...
مدیریت تولید انگیزه خلاقیت و کار 19صمدیریت تولید انگیزه خلاقیت و...
مدیریت تولید انگیزه 5صمدیریت تولید انگیزه 5ص...
مدیریت توزیع فیزیکی 12 صمدیریت توزیع فیزیکی 12 ص...
مدیریت تقاضا 13 صمدیریت تقاضا 13...
مدیریت تحول در برنامه ریزی منابع سازمانمدیریت تحول در برنامه ریزی...
مدیریت تجارت الکترونیک 10 صمدیریت تجارت الکترونیک 10...
مدیریت بهره وری در خانواده 7 صمدیریت بهره وری در خانواده...
مدیریت بازرگانی 15 صمدیریت بازرگانی 15 ص...
مدیریت استراتژیک 10صمدیریت استراتژیک 10ص...
مدیریت اجراء کار 20صمدیریت اجراء کار 20ص...
مدیرعامل موفق 6 صمدیرعامل موفق 6...
مدل قیمت گذاری آربیتراژ 16صمدل قیمت گذاری آربیتراژ 16ص...
مختصری درباره ی طب ورزشیمختصری درباره ی طب ورزشی...
مختصری درباره هنر و روشهای طلا جواهر سازی 10صمختصری درباره هنر و روشهای طلا جواهر...
محمود فرشچیان 7صمحمود فرشچیان 7ص...
محاسبه سطح مقطع راداری هواپیما 14صمحاسبه سطح مقطع راداری هواپیما...
دانلود فایل پاورپوینت پیشنهادهایی برای داشتن یک کلاس شاد در زنگ قرآن پایه پنجم ..دانلود فایل پاورپوینت...
محاسبه سطح راداری هواپیما با استفاده از معادله سهمی 16صمحاسبه سطح راداری هواپیما با استفاده...
دانلود فایل پاورپوینت در مورد معرفی استانهای کشور ایران ..دانلود فایل پاورپوینت در مورد معرفی...
دانلود فایل پاورپوینت تدریس نشانه کـ ک ..دانلود فایل پاورپوینت تدریس نشانه کـ ک...
محاسبه بار گرمایی ،تهویه 14صمحاسبه بار گرمایی ،تهویه 14ص...
دانلود فایل پاورپوینت علوم درس دوم مواد اطراف ما 1 ..دانلود فایل پاورپوینت علوم...
مجله استیلمجله استیل...
دانلود فایل پاورپوینت علوم پایه ششم درس دهم خیلی کوچک _ خیلی بزرگ ..دانلود فایل پاورپوینت علوم پایه ششم درس...
مجامع عمومی گروه تربیت بدنیمجامع عمومی گروه تربیت بدنی...
دانلود فایل پاورپوینت علوم سوم دبستان زندگی ما و آب ..دانلود فایل پاورپوینت علوم...
مبانی مدیریت 7 صمبانی مدیریت 7 ص...
دانلود فایل پاورپوینت کتاب فارسی ششم ابتدایی درس چهارم هفت خوان رستم ..دانلود فایل پاورپوینت کتاب...
مبانی مدیریت 6 صمبانی مدیریت 6 ص...
فایل فلش تست شده X_BO X16 mt6572فایل فلش تست شده X_BO...
دانلود فایل پاورپوینت ریاضی کلاس پنجم تبدیل کسربزرگ تر از واحد به عدد مخلوط ..دانلود فایل پاورپوینت...
مبانی مدیریت مالی 50 صمبانی مدیریت مالی 50 ص...
دانلود فایل پاورپوینت علوم پنجم دبستان برگی از تاریخ زمین ..دانلود فایل پاورپوینت علوم پنجم دبستان...
مبانى اجتماعى بازاریابى 12 صمبانى اجتماعى بازاریابى 12 ص...
دانلود فایل پاورپوینت درس سوم مواد اطراف ما ..دانلود فایل پاورپوینت درس سوم مواد...
ماشین صفحه تراشماشین صفحه تراش...
گیاهان تیره نعناعیان 55 صگیاه ریحان 13 ص
گیاه چغندر قند 28 ص
گیاهان آپارتمانی 60 ص
برق 10ص
بررسی نقش رسانههای جمعی(با تاکید بر تلویزیون) در الگوپذیری و رفتار کودکان
برق
بررسی وضعیت فروش محصولات چرمیسبک (داخلی – خارجی)
بررسی وضعیت فعلی مدیریت بازار فیروزه صادراتی استان خراسان و ارائه راهکارههای مناسب جهت افزایش صاد
طرح توجیهی تولید رزین الکید
پل 24 ص
کلمات کلیدی :rdquo مدیریت ارتباط rdquo مدیریتzwnj ارتباطzwnj جلب رضایت شتری rdquo مدیریت دانشldquo دیریت اجرایی سازمان کیفیت خدمات تولیدات ناوری اطلاعات سازمانها یازهای شتریان بهبود rdquo مدیریت مدیریت ارتباط یازهای شتریان یzwnj شود بهبود کیفیت کار تیمی rdquo مدیریتzwnj بهرهzwnj گیری کار است ارتباط یzwnj rdquo سازمان شتریldquo مدیریت
- ۹۶/۰۹/۱۵