pionas

  • ۰
  • ۰

تحقیق درمورد سیستم1 سوخت

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل : .doc ( قابل ویرایش و آماده پرینت )

تعداد صفحه : 4 صفحه


قسمتی از متن .doc :

سیستم سوخت رسانی انژکتوری

عمده ترین عاملی که باعث شد تا اتومبیل سازان در ساخت سیستم سوخت رسانی اتومبیل هایشان از انژکتور به جای کاربراتور استفاده کنند، این بود که سیستم سوخت رسانی انژکتوری راه مناسب تری برای دستیابی به استانداردهای آلودگی به مصرف سوخت فراهم می کند. اما این واقعیت را نباید فراموش کرد که سیستم سوخت رسانی انژکتوری از همه جهات به کاربراتور برتری دارد. سیستم سوخت رسانی انژکتوری هرگز دچار خفگی نمی شود و ذرات بسیار ریز سوخت را مستقیماً به درون موتور اسپری می کند. با این روش بیشتر مشکلات هنگام استارت سرد موتور که مربوط به کاربراتور است، از میان می رود. همچنین سوخت رسانی انژکتوری الکترونیکی بسیار راحت تر از یک کاربراتور مکانیکی با سیستم های کامپیوتری کنترل موتور همراه می شود. سیستم سوخت رسانی انژکتوری چند ورودی (در آن هر سیلندر انژکتور مخصوص به خودش را دارد) مخلوط یکنواخت تری از سوخت و هوا را به هر یک از سیلندرهای موتور می رساند که در نتیجه باعث بهبود توان و عملکرد موتور می شود. یکی دیگر از انواع انژکتورها، سیستم انژکتوری پی درپی سوخت است؛ در این سیستم شلیک هر یک از انژکتورهای منفرد به طور جداگانه توسط کامپیوتر کنترل و با توالی جرقه های موتور زمان بندی شده است که باعث بهبود توان و کاهش میزان آلودگی ها خواهد شد. بنابراین همانطور که ملاحظه می کنید از لحاظ مهندسی دلایل بسیار ارزشمندی برای استفاده از انژکتور به جای کاربراتور وجود دارد.سیستم های سوخت رسانی انژکتوری اولیه مکانیکی و بسیار پیچیده تر از کاربراتورها بودند. در نتیجه بسیار گران و موارد استفاده آن نیز محدوده بود. در سال ۱۹۵۷ کمپانی شورولت سیستم سوخت رسانی انژکتوری مکانیکی موسوم به روچستر را معرفی کرد که تا سال ۱۹۶۷ به عنوان یکی از ویژگی های بارز مدل کوروت به شمار می رفت. اما به هر حال اروپایی ها در تکنولوژی انژکتور طلایه داران حقیقی هستند. کمپانی بوش در اواخر دهه ۱۹۶۰ و اوایل دهه ۷۰ اولین سیستم الکترونیکی را روی موتور فولکس واگن مدل اسکواربک ارایه کرد. با آغاز دهه ۱۹۸۰ تقریباً تمام اتومبیل سازان اروپایی از برخی انواع سیستم سوخت رسانی انژکتوری چند ورودی کمپانی بوش استفاده می کردند. در میانه دهه ۱۹۸۰ کمپانی های اتومبیل سازی آمریکایی در گذار از کاربراتورهای الکترونیکی به سیستم سوخت رسانی انژکتوری اولین هایی بودند که به عنوان یک راه حل موقتی به سیستم انژکتوری throttle body رو آوردند. این سیستم که به اختصار آن را با TBI نشان می دهند، مشابه یک کاربراتور است که در آن دیگر خبری از کاسه بنزین، شناور، سوپاپ سوزنی، لوله ونتوری، ژیگلور سوخت، پمپ شتاب دهنده یا خفگی نیست، عدم نیاز به این بخش ها در سیستم TBI به این خاطر است که سوخت به جای کشیده شدن توسط خلا ورودی به طور مستقیم به درون منیفولد ورودی افشانده می شود. این سیستم از یک محفظه گلویی با یک یا دو انژکتور و یک رگلاتور فشار تشکیل می شود و فشار سوخت نیز توسط یک پمپ الکترونیکی فراهم می شود. این سیستم به لحاظ نصب نسبتاً ساده است و مشکلات کمی به همراه دارد، اما از تمامی امتیازهای یک سیستم سوخت رسانی انژکتوری تمام عیار مثل سیستم انژکتوری پی درپی برخوردار نیست.

در روند توسعه سیستم های انژکتوری گام بعدی پس از TBI ها، سوخت پاشی چند ورودی بود. در موتورهای مجهز به این سیستم هر سیلندر دارای سوخت پاشی مجزا است که در منیفولد ورودی یا در سر سیلندر و درست بالای دریچه ورودی نصب می شود. با وجود این سیستم در اتومبیل، یک موتور۴ سیلندر ۴ انژکتور، ۶ سیلندر ۶ انژکتور و ۸ سیلندر ۸ انژکتور خواهد داشت. سیستم انژکتوری چند ورودی به خاطر برخورداری از تعداد انژکتورهای بیشتر بسیار گران تر از سایر سیستم ها است. اما در نظر گرفتن انژکتور جداگانه برای هر یک از سیلندرها باعث تفاوت های آشکاری در عملکرد موتور می شود.در واقع دو موتور یکسان که دریکی از سیستم سوخت رسانی انژکتوری چند ورودی و در دیگری از سیستم TBI استفاده شده است به خاطر توزیع سیلندر به سیلندر سوخت در حالت اول توان خروجی موتور ۱۰تا۴۰ اسب بخار بیشتر خواهد بود. همچنین تزریق مستقیم سوخت به دریچه های ورودی نیاز به از پیش گرم کردن منیفولد ورودی را برطرف می کند. این مسئله آزادی عمل بیشتری در تنظیم لوله کشی ورودی سوخت به منظور تولید بیشترین گشتاور موتور فراهم می کند. علاوه بر این نیاز پیش گرم شدن هوای ورودی توسط عبور آن از میان یک بخاری در اطراف منیفولد خروجی نیز برطرف خواهد شد. در واقع تفاوت های دیگری در سیستم های انژکتوری چند ورودی وجود دارد که یکی از آنها ضرباهنگ انژکتورها است. در برخی از سیستم ها تمامی انژکتورها به یکدیگر سیم کشی شده اند و به طور همزمان (یکبار در هر چرخش میل لنگ) می زنند. در انواع دیگر، انژکتورها به طور جداگانه سیم کشی شده اند و به نوبت (یکی پس از دیگری به ترتیب درخواست موتور) می زنند. جدیدترین روش در این زمینه نیازمند لوازم کنترل الکترونیکی گران قیمت است اما با ایجاد تغییرات سریع تری در مخلوط سوخت و هوا عملکرد بهتری دارد و واکنش مناسب تری به پدال گاز نشان می دهد. اگر تعمیرکارتان گفت که انژکتور کثیف شده و باید تمیز شود، منظورش چیست؟در واقع کلمه کثیف در این مورد یک غلط مصطلح است. انژکتورها به ندرت با کثیفی مسدود می شوند، بلکه معمولاً به واسطه انباشت رسوب های روغن موجود در سوخت دچار گرفتگی یا تنگی می شوند این حالت باعث کاهش میزان سوخت افشانده شده توسط انژکتور می شود که عامل عمده حرکت ضعیف موتور و استارت نکردن، تعلل یا توقف کامل موتور است. انژکتور سوخت چیزی بیشتر از یک سوزن افشاننده نیست. در انژکتورهای مکانیکی یک سوپاپ تحت فشار فنی اجازه می دهد زمانی که فشار خط انتقال سوخت بر کشش نیز که سوپاپ را بسته نگه می دارد، فزونی یا به سوخت به سوزن انژکتور فوران کند. در انواع الکترونیکی زمانی که انژکتور توسط کامپیوتر فعال شد، یک سیم پیچ تحت فشار فنر برای باز کردن سوپاپ میله ای یا توپی، فشار وارد کند. این عمل باعث اعمال فشار به سوخت در مسیر حرکتش برای جاری شدن در میان انژکتور و فوران از سوزن آن می شود.انژکتورها طراحی های گوناگونی دارند. در انژکتورهای اولیه ساخت کمپانی بوش از سوپاپ میله ای استفاده شده است که یکی از مستعدترین انواع برای گرفتگی است. در سال ۱۹۸۹ کمپانی جنرال موتورز طرح جدید انژکتورهایش موسوم به مولتک (Multec) را که از سوپاپ توپی برخوردار است، معرفی کرد. به ادعای جنرال موتورز این طراحی در برابر گرفتگی ها مقاومت بیشتری دارد. دیگر انژکتورها از طراحی دیسک- سوپاپ برخوردارند که گفته می شود آنها هم در برابر گرفتگی های رایج انژکتور مقاوم هستند. اما حقیقت این است که همه انژکتورها می توانند دچار گرفتگی شوند. انژکتور ساخت هیچ کارخانه ای در برابر این مشکل مصون نیست. اما برخی از آنها آشکارا بهتر از سایرین هستند. حتی با کوچکترین انباشت رسوب ، نیز ممکن است مشکل به وجود بیاید. چرا که سوراخ انژکتور بسیار کوچک است و برای بسته شدن جریان سوخت یا اختلال در حالت اسپری به آلودگی زیادی نیاز ندارد. برای احتراق خوب، انژکتور باید غبار مخروطی شکلی از سوخت تولید کند. فرسودگی یا رسوب در سوزن می تواند نوارهایی از سوخت مایع به وجود بیاورد که فرآیند بخار شدن یا سوختن آن به خوبی انجام نمی شود. در واقع این حالت می تواند باعث مکث، مشکلات آلودگی و عملکرد موتور شود.









سایر محصولات :
تحقیق درمورد سیستم1 سوخت

تحقیق درمورد سیستم1...

تحقیق در مورد انرژی خورشیدی

تحقیق در مورد انرژی خورشیدی...

XSLT چیست

XSLT چیست...

پاورپوینت تاریخچه انرژی

پاورپوینت تاریخچه انرژی...

تحقیق درمورد سیستم هشدار به موقع تعویض تسمه تایمینگ و صفحه کلاچ خودروهای سری TU3TU5XU7

تحقیق درمورد سیستم...

تحقیق در مورد اندرو گرو ، بنیانگذار Intel

تحقیق در مورد اندرو گرو...

نرم افزار تبدیل فایل EXE به سورس کد ویژه

نرم افزار تبدیل...

پاورپوینت بیومتریک

پاورپوینت بیومتریک...

تحقیق در مورد امنیت تجهیزات شبکه های برق 14 ص

تحقیق در مورد امنیت تجهیزات...

تحقیق درمورد سیستم های نوین ترمز در هواپیما

تحقیق درمورد سیستم های نوین ترمز در...

تحقیق در مورد افسردگی و راه های مقابله با آن 14 ص1

تحقیق در مورد...

تحقیق درمورد سیستم سوخت

تحقیق درمورد سیستم سوخت...

تحقیق در مورد افسردگی و راه های مقابله با آن 14 ص

تحقیق در مورد افسردگی...

پاورپوینت بوم شناسی و برنامه ریزی و طراحی محیط

پاورپوینت بوم شناسی و...

تحقیق درمورد سیستم سوخت 30 ص

تحقیق درمورد سیستم سوخت 30...

تحقیق در مورد اطلاعات ناتوانی 24 ص1

تحقیق در مورد اطلاعات...

تحقیق درمورد سیستم خنک کننده 12 ص

تحقیق درمورد سیستم خنک کننده 12...

تحقیق در مورد اطلاعات ناتوانی 24 ص

تحقیق در مورد اطلاعات ناتوانی 24 ص...

تحقیق درمورد سیستم تهویه مطبوع در خودرو 16 ص

تحقیق درمورد سیستم...

تحقیق در مورد اطلاعات اولیه فولاد

تحقیق در مورد اطلاعات...

تحقیق درمورد سیستم انتقال قدرت 11 ص

تحقیق درمورد سیستم انتقال قدرت 11 ص...

تحقیق در مورد اضطراب

تحقیق در مورد اضطراب...

پاورپوینت بهینه سازی مصرف انرژی

پاورپوینت بهینه سازی مصرف انرژی...

تحقیق درمورد سیستم BSI

تحقیق درمورد سیستم BSI...

تحقیق در مورد استاندارهای منتخب جهت ساخت و برچسب های محصولات شیر سویا در آمریکا 19 ص

تحقیق در مورد استاندارهای منتخب جهت...

پاورپوینت بهبود پایداری سیستم قدرت توسط ادوات FACTS

پاورپوینت بهبود پایداری سیستم...

تحقیق در مورد اساس راهبرد منابع انسانی 28 ص

تحقیق در مورد اساس راهبرد منابع انسانی...

تحقیق درمورد سوخت هیدروژن

تحقیق درمورد سوخت هیدروژن...

تحقیق در مورد ارزشیابی عملکرد افراد 19ص1

تحقیق در مورد ارزشیابی عملکرد...

تحقیق درمورد سنگ زنی و ابزار تیزکنی سیلندر پیکان

تحقیق درمورد سنگ زنی و...

پاورپوینت بلوک شیشه ای

پاورپوینت بلوک شیشه ای...

تحقیق در مورد ارزشیابی عملکرد افراد 19ص

تحقیق در مورد ارزشیابی عملکرد افراد 19ص...

تحقیق درمورد سنسور

تحقیق درمورد سنسور...

تحقیق در مورد ارزشهای غیر جاری و ارزشهای ذخیره ای 11 ص

تحقیق در مورد ارزشهای غیر جاری و...

تحقیق درمورد سرامیک

تحقیق درمورد سرامیک...

تحقیق در مورد اجرای سقف تیرچه بلوک 13 ص

تحقیق در مورد اجرای...

پاورپوینت بلوغ سازمانی در مدیریت پروژه های فناوری اطلاات

پاورپوینت بلوغ سازمانی در مدیریت پروژه های...

تحقیق درمورد سر قفلی دریل فرز 18 ص

تحقیق درمورد سر قفلی دریل...

تحقیق در مورد اثر گلخانه ای

تحقیق در مورد اثر گلخانه ای...

تحقیق درمورد ستارگان دنباله دار 13 ص

تحقیق درمورد ستارگان دنباله دار 13...

تحقیق در مورد ابرسانا 17 ص

تحقیق در مورد ابرسانا 17 ص...

تحقیق درمورد ستاره های دنباله دار 15 ص

تحقیق درمورد ستاره های دنباله دار...

تحقیق در مورد آموزش و پرورش و مشارکت 23 ص

تحقیق در مورد آموزش...

تحقیق درمورد سبک ممفیس در طراحی صنعتی 12 ص

تحقیق درمورد سبک...

تحقیق در مورد آشنایی با دستورالعمل ها و نحوه ارزشیابی کارکنان 27 ص

تحقیق در مورد آشنایی با دستورالعمل ها...

تحقیق در مورد آب و آبیاری در کشاورزی

تحقیق در مورد آب...

تحقیق درمورد سازگارکننده ها برای آلیاژهای پلیمری 17ص

تحقیق درمورد سازگارکننده ها برای آلیاژهای...

تحقیق در مورد «سازماندهی و طراحی نیروی فروشی» 19 ص

تحقیق در مورد «سازماندهی و...

تحقیق درمورد ساخت و تولید صنعت جوشکاری ، پیشرفت تکنولوژی و شرایط جدید کار 17 ص

تحقیق درمورد ساخت و تولید...

پاورپوینت بروتالیسم

پاورپوینت بروتالیسم...

تحقیق درمورد مدرسه ی معماری بوزآر در فرانسه 21 ص
تحقیق درمورد پروژه معماری 13 ص
پاورپوینت درمورد روانشناسی اعتیاد 41 اسلاید
پاورپوینت درمورد روشLINMAP فازی برای تصمیم گیری چند معیاره در محیط فازی
تحقیق درمورد باهنر
تحقیق درمورد امام خمینی
تحقیق درمورد امام علی
دانلودتحقیق درمورد پیشگیری درمان مریضیها با ورزش 12 ص
تحقیق درمورد امامت
تحقیق درمورد کیفیت آموزش ‌زبان‌هاى‌ خارجى‌ در ایران چگونه است 7 ص
تحقیق درمورد کار دسته جمعی هنوز باید ادامه بدیم
تحقیق درمورد چگونه می توان مشکلات بی انگیزه بودن دانش آموزان را حل کرد
تحقیق درمورد چگونه درس تلخ ریاضی شیرین می شود
تحقیق درمورد چکیده بررسی رابطه بین میزان خلاقیت دبیران درس علوم با حل مشکلات دینی دانش آموزان

کلمات کلیدی :سوخ رسانی انژکوری حقیق درمورد سیسم1 سوخ رسانی رسانی انژکوری سیسم سوخ چند ورودی این سیسم انژکوری چند سیسم انژکوری سیسم های کمپانی بوش منیفولد ورودی انژکور انژکوری ورودی رسانی سیلندر انژکورها بسیار سوپاپ
  • ۹۶/۰۸/۱۲
  • آسمان آبی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی